Hírek
2011. December 29. 07:05, csütörtök |
Belföld
Forrás: Stop.hu/Autolabor.hu
Teszt: Renault Latitude 2.0 dCi - A tökéletes hipnózis - FOTÓK

A magyar valóságtól elrugaszkodott V6-os után a racionálisabbnak tűnő kétliteres dízellel is kipróbáltuk a Renault nagyágyúját.
A mérsékelten népszerű Vel Satis már a múlté, és a hátrahagyott űrt a Renault a nálunk teljesen ismeretlen, koreai Samsung egyik modelljével szeretné betölteni. Nincs több bekategorizálhatatlan, extravagáns monstrum, a Latitude pontosan olyan, amilyennek egy zászlóshajónak lennie kell: kívül-belül hatalmas és elegáns szedán, minden földi jóval telezsúfolva. A koncepció ugyan támadhatatlan, de a középkategória öldöklő mezőnyében nagyon nehéz új belépőként érvényesülni. Tud-e újat mutatni egy kétéves koreai konstrukció a kifinomult európai vetélytársaknak? Meglepő, de tud, és mindjárt el is árulom, hogy miben.
Nyáron már járt nálunk a Latitude, csúcsfelszereltséggel és bivalyerős, háromliteres V6-os dízellel. Akkor nekem is volt alkalmam egy-két napig vezetni, és elég vegyes érzelmekkel adtam vissza. Azt tudtam, hogy szeretem, de hogy miért, arról fogalmam sem volt. Szerencsére a sors még egyszer összehozott a Latitude-del, így alkalmunk nyílt tisztázni a kapcsolatunkat. Ráadásul a mostani, kétliteres dízelről már el is hiszem, hogy lesz, aki majd megveszi. Akármennyire is jól hangzott a 240 lóerő és a 450 Nm, 12,5 millióért már BMW 520d-t lehet kapni. Azt meg ugye senkinek sem kell mondanom, hogy hazánkban mennyire fontos a kocsi orrán díszelgő embléma.
Pedig a Renault Latitude már ránézésre is egy meggyőző jelenség. Elsőre nagyon emlékeztet a Chevrolet Epicára, de mivel semmi kapcsolatot nem találtam a két modell között, valószínűleg csak a koreai ízlésvilágnak tudható be a hasonlóság. Formája elég egyszerű, de valamiért mégis inkább az elegáns szót használnám rá, nem pedig az unalmasat. A meseszép, gyöngyház-fehér fényezéshez jól megy a sok króm, de még a sötét hátterű fényszóró is. Az egyetlen szépséghiba a tengelytáv, ami elég rövid az autó hosszához képest. Ezt valamennyire ellensúlyozzák a nagy, 18 collos felnik, de ami a legfontosabb, hogy a belső tér méretén nem érződik a kompromisszum. És ezzel el is jutottunk oda, ahol a varázslat kezdődik.
A tesztet tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 17. 07:33, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: Amerika feloldja a vízummentességi korlátozásokat a magyar állampolgárok előtt
Szeptember 30-tól az Egyesült Államokban feloldják a vízummentességi program korlátozásait minden magyar állampolgár előtt, ami újabb komoly eredmény Donald Trump elnök hivatalba lépése óta
2025. Szeptember 17. 07:31, szerda | Belföld
Orbán Viktor: egy korszak véget ért
Annak a korszaknak vége van, amikor azt tudtuk mondani, hogy tőlünk nyugatra minden jó, és semmi mást nem kell csinálni, mint lemásolni azt, ami ott történik
2025. Szeptember 17. 07:29, szerda | Belföld
KSH: a bruttó átlagkereset 693 700 forint volt, 9,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
Júliusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 693 700, a nettó átlagkereset 479 500 forint volt.
2025. Szeptember 17. 07:27, szerda | Belföld
OKF: a fűtési szezon közeledtével érdemes próbafűtést végezni
A közelgő fűtési szezon előtt, még a hidegebb időjárás beállta előtt érdemes otthon próbafűtést végezni, amelynek során időben kiderülhetnek az esetleges meghibásodások, és el lehet végeztetni a szükséges javításokat