Hírek
2013. Február 24. 07:48, vasárnap |
Belföld
Forrás: MTI
NFH: továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén

Továbbra is gondok vannak a jótállás és szavatosság területén, a fogyasztók még mindig nem kapnak megfelelő tájékoztatást jogaikról, ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) továbbra is indokoltnak tartja a téma átfogó ellenőrzését.
A fogyasztóvédők tavaly 9 hónapon át ellenőrizték a jótállással, szavatossággal kapcsolatos ügyeket, a fogyasztói kifogásokat, az intézkedéseket, a fogyasztói igények érvényesítését.
A 2012. január 23. és november 2. közötti ellenőrzéseket összefoglaló jelentés szerint a területi felügyelőségek 795 vizsgált kereskedelmi egységben tártak fel valamilyen jogsértést.
A határozatok többsége kizárólag kötelezést tartalmazott, a jogsértés súlyára tekintettel 273 esetben szabtak ki bírságot 67,4 millió forint összegben.
A felügyelők 327 alkalommal vizsgálták a fogyasztói kifogásokról felvett jegyzőkönyvek meglétét, valamint azok tartalmát, jogsértést 208 esetben tapasztaltak, és 151 esetben egyáltalán nem vettek fel jegyzőkönyvet.
A jótállási jegy kiállításával kapcsolatos kereskedői gyakorlatot 692 esetben ellenőrizték, és 320 esetben tártak fel valamilyen szabálytalanságot. A kifogások csaknem egyharmada abból adódott, hogy a kereskedők a termék vásárlásával egyidejűleg nem adtak át jótállási jegyet, továbbá, az átadott dokumentumok több mint egyharmada hiányosnak bizonyult.
A felügyelőségek 1724 esetben vizsgálták, hogy a vállalkozások által, a szavatossági, illetve a jótállási jogokkal kapcsolatban nyújtott tájékoztatásokat, és a feltárt jogsértések 25 százalékos aránya magasabb volt tavaly az előző évi 20 százaléknál.
Az összefoglaló jelentés szerint a kifogások legtöbbször abból adódtak, hogy a vállalkozások félrevezető tájékoztatást nyújtottak a szavatossági, illetve a jótállási határidőkről.
A témavizsgálat során 1186 vásárlók könyvébe tett fogyasztói bejegyzést néztek át, és a tapasztalatok azt mutatták, hogy bár a kifogásolási arány mindössze 15 százalékot tett ki, viszont ennek 61 százalékában a kereskedők egyáltalán nem válaszoltak a vásárlók könyvébe tett fogyasztói panaszra.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 22. 08:21, szombat | Belföld
Nagy Márton: az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk!
Az élelmiszerárak csökkentéséért dolgozunk! - közölte a nemzetgazdasági miniszter a közösségi oldalán, hozzátéve: pénteken egyeztetett az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) képviselőivel az élelmiszerárak alakulásáról.
2025. Február 22. 08:17, szombat | Belföld
Orbán Viktor szerint nagy löketet kaphat a magyar gazdaság
Magyarország a békére vette fel a lapot - mondta a miniszterelnök pénteken a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában
2025. Február 21. 08:10, péntek | Belföld
Megkezdődött a trieszti, magyar adriai kikötő építése
Megkezdődött a trieszti magyar kikötő építése, a kormányt a gazdasági racionalitás vezette, amikor 2018-ban a beruházás mellett döntött -
2025. Február 20. 08:00, csütörtök | Belföld
Orbán Balázs szerint Orbán Viktor előre megmondta
Fejvesztett kapkodás indult az európai vezetők között, pedig minden a forgatókönyv szerint alakul, csak nem az ő forgatókönyvük szerint, hanem Orbán Viktor forgatókönyve szerint